Program 1

[audio:http://mommas.vildavastra.se/mentaltraining/audio/Del_1.mp3]

Muskulär avslappning

Huvudsyftet är att lära sig spänningsreglering och avkoppling. Att känna skillnad när en muskel är spänd och när den är avslappnad.

Du lär dig också att observera dig själv så att du undviker onödiga spänningar i dina muskler. Du får ökad energi, mår bättre och fungerar bättre. Klarar bättre av oro och stress. Pulsen och andningen blir långsammare, hjärnaktiviteten minskar, du uppnår ett självhypnotiskt tillstånd. Träningen ökar också koncentrationen. Du lär dig stänga ute saker, blir mer uppmärksam. Du skapar lugn och trygghet omkring dig. Avspänningen märks på din kroppshållning och din röst. Andningen återspeglar vårt inre tillstånd, våra tankar och känslor Vi andas oftast med bröstet, men genom avslappning får vi lära oss andas med magen. Det kan du känna efter genom att lägga ena handen på magen och den andra på bröstet. Om handen på magen rör sig och den på bröstet ligger stilla, andas du rätt. Du bör träna fem dar i veckan i fyra veckor, för att uppnå resultat.

Kom ihåg: Tålamod är nyckeln till allt.

Lycka till / Annagreta

Leave a comment

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

  • Senaste kommentarerna

    • mars 2021
      M T O T F L S
      1234567
      891011121314
      15161718192021
      22232425262728
      293031